mi az a neurológia?

A neurológia az idegrendszer működésével és betegségeivel foglalkozó tudományág.

Szervezetünk minden része fontos ahhoz, hogy egészséges, teljes életet éljünk. Ezzel együtt az idegrendszer túlzás nélkül a legfontosabb, hiszen ez tesz minket képessé a gondolkodásra, emlékezésre, érzelmeink megélésére, érzékelésre, mozgásra – mindarra, ami megkülönbözteti az embert a többi élőlénytől.

Az idegrendszer, különösen az agy, igen érzékeny, ezért számos betegség okozhat idegrendszeri működészavart. Az orvostudomány ezzel foglalkozó ága a neurológia, magyar nevén ideggyógyászat. A neurológia a központi és a perifériás idegrendszer szervi betegségeivel foglalkozik: ide tartozik az agy, a gerincvelő, a környéki idegek és az általuk beidegzett izmok betegségeinek vizsgálata és kezelése.

A legfontosabb neurológiai panaszokról ide kattintva talál összefoglalót.

Amennyiben kérdése van, ide kattintva tudja feltenni.

Amennyiben vizsgálatra szeretne jelentkezni, ide kattintva találja meg elérhetőségeimet.

Az idegrendszer betegségei számos panaszt okozhatnak. A legfontosabb panaszok, melyek neurológiai vizsgálatot indokolnak, a következőek:

Fejfájás
Szédülés, egyensúlyzavar
Végtaggyengeség (bénulás)
Zsibbadás és más érzészavarok
A mozgás zavarai (Parkinson-kór és más betegségek)
Alvászavar
Feledékenység (memóriazavar)
Eszméletvesztés
Látászavar
Deréktáji fájdalom
Nyaki, tarkótáji, vagy vállfájdalom

2016-2018

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

2008-2016

YEARS